Knygoje drąsiai nagrinėjamas reformos rezultatų klausimas, kurio paprastai vengiama. Pateikiamas bendras reformos proceso modelis, nustatomi svarbiausi veiksniai, darantys įtaką permainų mastui, spartai ir veiksmingumui. Antrojoje knygos dalyje autoriai kritiškai įvertina pretenzijas „transformuoti“ viešąjį sektorių. Jie analizuoja atvejus, kai teorija ir praktika skiriasi, ir apibrėžia esminius, tačiau dažnai nematomus alternatyvius pasirinkimus bei dilemas. Knygos pabaigoje pateikta ir šalių dosjė. Jose skaitytojas ras visų dešimties šalių svarbiausius duomenis, rodiklius ir įvykius. Ši knyga tinka studentams ir visiems besidomintiems viešuoju valdymu.Prekinis ženklas: Algarvė
Pastoviųjų vertybių versmė
Pomirtinę Vaidoto Daunio (1958–1995) knygą sudaro straipsniai, iki šiol buvę išblaškyti periodikoje, tęstiniuose leidiniuose. Savitai ir įdomiai aptariama literatūros klasikų ir kitų poetų kūryba: K. Donelaičio, A. Baranausko, Z. Gėlės, V. Mačernio, Salomėjos Nėries, J. Aisčio, V. Mykolaičio-Putino. Ypač daug dėmesio skirta pastarajam. Taip pat rašoma apie pradedančio kūrėjo problemas. Šie literatūros kritikos darbai, sudėti į knygą, labiau priartins autorių prie mūsų dienų, skatins mąstyti, ieškoti kūrybinių išeičių. O tai labai svarbu visiems, ypač jaunimui. Leidinys skiriamas pedagogams, studentams ir kitiems besidomintiems lietuvių literatūra.Prekinis ženklas: Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla
Kalba mane augina. I dalis
„Kalba mane augina“ – Lietuvių kalbos mokymo priemonė I–II klasių mokiniams, besimokantiems mokyklose tautinės mažumos kalba.„Kalba mane augina“ – tai viena iš pradinių klasių mokinių lietuvių kalbos mokymo priemonių, padedanti mokiniui žaisminga, patrauklia forma ir aktualiu turiniu, praktiškai ugdyti (is) lietuvių kalbos gebėjimus. Nors ši dviejų dalių (I–II ir III–IV klasėms) priemonė rengta orientuojantis į mokinių iš dvikalbės ir daugiakalbės aplinkos lietuvių kalbos ugdymo ypatumus, ja gali naudotis ir mokiniai, kuriems lietuvių kalba yra gimtoji.Atkreiptinas dėmesys, kad mokymo priemonė nėra vadovėlis, nepretenduoja „padengti“ visos lietuvių kalbos ugdymo programos (priemonės medžiaga neapibrėžta laiko, programos turinio aspektu), todėl jos taikymo galimybės ir nauda priklausys nuo mokytojo kompetencijų modeliuoti konkrečios klasės mokinių kalbos ugdymo…
Alternatyvi bendrojo lavinimo mokykla: mokyklos naratyvo kontūrai
Monografija skirta edukologijos mokslininkams, studentams, švietimo politikams ir reformatoriams, pedagogams ir kitiems, besidomintiems bendrojo lavinimo mokyklos veiklos tobulinimu. Pateikiama alternatyvios mokyklos samprata, kriterijai, jaunimo mokyklos kaip alternatyvios tradicinei bendrojo lavinimo mokyklai linkmės ir slinktys, pateikiami autorės kartu su kolegomis sukurti modeliai, skirti mokyklos veiklos tobulinimui.Taip pat pateikiamas autentiškas Projekcinės pedagogikos modelis. Knygoje pateikti empiriniai tyrimai ir teorinės įžvalgos sudaro prielaidas alternatyvios mokyklos modeliavimui ir atveria slėpinį, kodėl iki šiol nedominuoja Lietuvoje laisvojo ugdymo paradigma, kurios jau orientyras buvo Lietuvos švietimo koncepcijoje(1992) ir LR Švietimo įstatyme(1991). Monografijoje brėžiami galimi mokyklos kaitos, jos veiklos tobulinimo scenarijai. Prekinis ženklas: Vilniaus universiteto leidykla
Lietuvių vandenvardžiai
2-asis pataisytas leidimas. Knygelėje populiariai pateikiama informacijos ne tik apie pačius vandenvardžius, bet ir apie jų svarbą gretimiems mokslams, ypač tiems, kurie susiję su lietuvių tautos kilme bei etnine istorija. Antrajame leidime pataisyta rašyba ir skyryba pagal naująsias taisykles.Prekinis ženklas: Lietuvių kalbos institutas
Angelai (ir demonai). Ką mes iš tikrųjų žinome apie juos?
Atsakydamas į daugelio žmonių užduodamus klausimus apie angelus ir demonus, garsus rašytojas ir filosofijos profesorius Peteris Kreeftas stengiasi atskirti faktus nuo fantazijos bei mitus nuo tikrovės ir atsako į 101 dažniausiai pasitaikantį klausimą apie šias dvasines būtybes. Knyga parengta pagal labai populiarų jo paskaitų ciklą „Angelai, velniai, vėlės ir stebuklai“, patenkina ne tik smalsumą, sukeltą nepaprasto šių dienų susidomėjimo angelais ir paneigia kai kurias daugelio šiuolaikinių knygų „tiesas“ apie juos, bet ir žadina skaitytojo aktvų troškimą žvelgti giliau.Remdamasis Šventuoju Raštu, tradiciniu Bažnyčios mokymu ir šv. Tomo Akviniečio paveldu, Kreeftas aiškiai ir išsamiai, išmintingai ir nestokodamas humoro, atsako į tokius iškylančius „amžinuosius“ klausimus kaip šie: Kas gi yra angelai? Kaip angelai bendrauja…
Mozgoimenije. Suklastota Didžiojo karo istorija
Vieno žymiausių naujosios kartos Rusijos istorikų, keturių solidžių monografijų autoriaus, Marko Solonino knygoje paprastai ir aiškiai atskleidžiamos Antrojo pasaulinio karo karinės-istorinės falsifikacijos. Marko Solonino teigimu, pastaraisiais metais atsiradęs „politinių klastočių“ žanras, plačiai ir nevaržomai platinami grafomaniški rašiniai yra labai pavojingi visuomenei. Mokslinė bendrija privalo tam užkirsti kelią. Būtent toks šios knygos tikslas. Įžangoje rašoma: „Taip liūdnai mąstant kilo idėja parašyti lengvą ir linksmą knygą, kuri padėtų skaitytojui susipažinti ir nusijuokus atsikratyti labiausiai įsimintinų „smegenų plovimo“ pavyzdžių.“ O kartu atskleistų ir kai kuriuos naujus Antrojo pasaulinio karo istorijos faktus.Prekinis ženklas: Briedis
Masių sukilimas
Ispanų filosofo José Ortega y Gasset’o (1883–1955) studija „Masių sukilimas“ – tai maištas prieš banalumą, vidutinybę ir vertybes niveliuojančią masinę sąmonę, kuri žudo žmogaus domėjimąsi savo būties prasme ir verčia susilieti su beveide, inertiška, konvejerine mase.Viena įtakingiausių XX a. knygų laikomas „Masių sukilimas“, aprašantis dvasinio ir mentalinio skurdo liūne skęstančios Vakarų Europos bei vis didėjančio chaoso viziją, atnešė autoriui tarptautinę šlovę.Prekinis ženklas: Vaga
Kodėl krepšinis Lietuvoje gražesnis už politiką
Žinomo politiko, Tėvynės Sąjungos lyderio, Andriaus Kubiliaus tekstai, kuriuose samprotaujama apie Lietuvos valstybės vidaus bei užsienio politikos problemas, išreiškiamas rūpestis dėl socialinės-regioninės atskirties, lietuviškos tapatybės išlikimo šalyje ir Europoje, mokslo ir švietimo ateities Lietuvoje.Prekinis ženklas: Versus aureus
Pamarėliais vaikščiojau. Scenarijai vaikams
Intensyvėjant Lietuvos visuomenės integracijai į Europos bendriją, vis aktualesnis tampa tautinio identiteto išsaugojimas. Modernėjant visuomenei, kuriantis naujoms technologijoms, į mokytojo kasdienybę ateina nauji veiklos būdai ir metodai. Vienas jų – projekto metodas. Klaipėdos ikimokyklinių įstaigų meninio ugdymo pedagogės su ugdytiniais jau antri metai dalyvauja respublikiniuose pilietinio ir tautinio ugdymo projektuose. Šių projektų vadovės Onutės Pučinskienės, muzikos mokytojos ekspertės, vadovaujama kūrybinė grupė dvejus metus iš eilės laimėjo savivaldybės lygmens projektus. Projektais „Pamario piemenukai“ ir „Ulba paukščiai pamary“ puoselėjama pamario krašto etninė kultūra ir tradicijos. Projektuose dalyvavo ugdytiniai iš 24 Klaipėdos miesto ikimokyklinių įstaigų (iš viso per 1000 vaikų). Šiame leidinyje pateikiame penkiolika vykusių projekto renginių scenarijų, parengtų meninio ugdymo mokytojų. Be…