Intensyvėjant Lietuvos visuomenės integracijai į Europos bendriją, vis aktualesnis tampa tautinio identiteto išsaugojimas. Modernėjant visuomenei, kuriantis naujoms technologijoms, į mokytojo kasdienybę ateina nauji veiklos būdai ir metodai. Vienas jų – projekto metodas. Klaipėdos ikimokyklinių įstaigų meninio ugdymo pedagogės su ugdytiniais jau antri metai dalyvauja respublikiniuose pilietinio ir tautinio ugdymo projektuose. Šių projektų vadovės Onutės Pučinskienės, muzikos mokytojos ekspertės, vadovaujama kūrybinė grupė dvejus metus iš eilės laimėjo savivaldybės lygmens projektus. Projektais „Pamario piemenukai“ ir „Ulba paukščiai pamary“ puoselėjama pamario krašto etninė kultūra ir tradicijos. Projektuose dalyvavo ugdytiniai iš 24 Klaipėdos miesto ikimokyklinių įstaigų (iš viso per 1000 vaikų). Šiame leidinyje pateikiame penkiolika vykusių projekto renginių scenarijų, parengtų meninio ugdymo mokytojų. Be…
Garsų č ir dž tarimas
Vaikai, kurių kalbos raida normali, garsus č, dž kaip ir kitus sudėtingesnės artikuliacijos priebalsius išmoksta tarti penktaisiais gyvenimo metais. Užsitęsęs šių garsų iškraipymas, keitimas, praleidimas gali apsunkinti skaitymą ir rašymą mokykloje. Keblumų sudaro tai, kad tos pačios artikuliacijos ir tos pat darybos garsai išreiškiami nevienodai: č vienu ženklu, o dž – dviem (tas pats c ir dz). Kietieji garsai č ir ypač dž lietuvių kalboje reti. Aptinkami daugiausia garsažodžiuose, nelietuviškos kilmės žodžiuose. Minkštųjų č ir dž gausu. Jie kaitaliojasi su priebalsiais t’, d’ (minkštaisiais), pvz.: antis – ančiai. Aptariamieji garsai susideda iš dviejų dėmenų: sprogstamųjų t, d ir pučiamųjų š, ž. Dažnai šie garsai vadinami afrikatomis. Kai kurie fonetikos specialistai…
Neįgaliųjų meninis ugdymas
Žinant subjektyvų meno pobūdį ir kiekvieno žmogaus (juolab – neįgaliojo) nepakartojamą individualumą, linkėtume gerbiamam Skaitytojui leidinio medžiagą vertinti ne kaip neginčijamas taisykles, nuorodas ar rekomendacijas (t. y. „reikia daryti tik taip“), o kaip galimybę.Prekinis ženklas: Kronta
Neformaliojo vertinimo strategijos. Kaip formuluoti klausimus, stebėti mokinius ir planuoti pamokas, kad jos skatintų tinkamai suvokti tekstą
Beth Critchley Charlton turi mokymo įvairiose mokyklos klasėse patirties. Ji dalyvauja specialiojo ugdymo, skaitymo ugdymo ir suaugusiųjų švietimo programose, mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo užsiėmimuose. Šios populiarios konferencijų pranešėjos ir kelių universitetų mokytojų mokymo programų instruktorės darbai taip pat publikuojami laikraščiuose, skaitomi CBC (Canadian Broadcasting Corporation) radijo laidose.Šioje nepaprastoje knygoje mokytojams parodoma, kaip panaudoti vertinimo rezultatus ir – svarbiausia – kaip rasti laiko vertinti, kai darbo diena tampa vis užimtesnė. Mokytojai skatinami reflektuoti savo patirtį ir drąsinami domėtis, kodėl, kas ir kaip vertinama. Labai užsiėmę mokytojai sužinos, kaip klausytis, užduoti klausimus, stebėti mokinius ir telkti dėmesį į mokinių stipriąsias ypatybes bei gebėjimus. Jie sužinos, kaip pasitelkti mokinio gebėjimus kaip pamokos pamatą…
Šoka vaikai
Leidinys skirtas pradinių klasių bei choreografijos mokytojams, šokių kolektyvų vadovams ir studentams. Pirmoje leidinio dalyje pateikiamas choreografijos pamokos planas, aprašomos atskiros pamokos dalys (pasisveikinimas, pramankšta ir kt.) bei aptariami jų pavyzdžiai. Antroje leidinio dalyje pristatomi lietuvių, latvių, baltarusių, estų, karelų, čekų, lenkų, švedų, austrų liaudies šokiai.Prekinis ženklas: Klaipėdos universiteto leidykla
Aukso pjūvis geometrijoje, architektūroje, dailėje, gamtoje ir muzikoje
Ši knygelė – tai projekto rengimo mokykloje pavyzdys. Įvade apibrėžiama projekto sąvoka, aptariami svarbiausi projektinio darbo bruožai, projekto rengimo etapai ir kt. Projekto „Aukso pjūvis geometrijoje, architektūroje, dailėje, gamtoje ir muzikoje“ rengimo patirtis bei parengta medžiaga apie aukso pjūvį – skaičių, atspindintį mūsų Galaktikos ir Saulės sistemų sandarą, žmogaus kūno ir tobuliausių žmogaus kūrinių proporcijas bei daugelį kitų Visatos paslapčių – bus naudinga įvairių mokomųjų dalykų mokytojams ir vyresniųjų klasių mokiniams, taip pat ketinantiems rengti projektus.Prekinis ženklas: Kronta
Vaidybinė raiška per neformaliojo ugdymo pamokas
Mokytoja metodininkė Liucija Kanapeckienė pateikia neformaliojo ugdymo programą, kurios turinio esmė – vaidybinio meno raiškos formomis papildytas ir įprasmintas ugdymo procesas. Programos tikslas – atskleisti ir plėtoti mokinių kūrybines galias, ugdyti pradinę meninę ir estetinę kompetenciją, mokyti sklandžiai bei rišliai kalbėti. Knygoje pateikiamas 21 pamokos aprašymas, įvairių etiudų, pratimų vaizduotei, kūrybingumui, loginiam mąstymui, improvizacijai, kalbai lavinti, sudėtingiems garsams tarti. Tai idėjų bankas, medžiaga, kuria naudodamasis mokytojas gali ugdymo procesą padaryti veiksmingesnį, tobulesnį, o mokiniams suteikti papildomos motyvacijos, skatinti domėtis aplinka.Prekinis ženklas: Didakta
Vaiko muzikinės kultūros ugdymas darželyje
Knygoje analizuojama vaiko muzikinės kultūros ugdymo darželyje problema. Remiamasi filosofų, psichologų, menotyrininkų, pedagogų, fiziologų ir kitų mokslininkų išvadomis. Akcentuojama muzikos svarba asmenybei. Knygą sudaro šie skyriai: Vaikų muzikinė kultūra Lietuvoje, Ikimokyklinio amžiaus vaiko muzikinė kultūra ir jos struktūra, Vaiko muzikinės kultūros pradmenų ugdymo veiksniai, Vaikų muzikinės kultūros ugdymo darželyje charakteristika.Prekinis ženklas: Kronta
Kuo būti 2015? Kaip pasirinkti specialybę ir profesiją?
Leidinys skirtas abiturientams bei vyresniųjų klasių moksleiviams apie profesijos pasirinkimą: „Kaip suprasti, koks darbas man labiausiai patiks?“, „Kur man geriausiai seksis?“, „Kaip pasirinkti?“. Į šiuos ir daugiau klausimų abiturientams padės atsakyti žurnalo ekspertai ir savo sričių profesionalai.Prekinis ženklas: Kauno kolegija
Teksto perteikimas balsu
Knygoje pateikiamos kalbos lavinimo pratybų ir savarankiško darbo užduotys, parengtos pagal lietuvių autorių prozos ir poezijos tekstus. Nurodoma literatūra ir šaltiniai. Studijų knyga skiriama teatro krypties studijų studentams ir dėstytojams, dramos / teatro būrelių mokytojams ir moksleiviams scenos kalbai tobulinti. Ji taip pat teiktina humanitarams, kurių mokymosi programoje yra fonetikos, retorikos, kirčiavimo moduliai. Knyga iš dalies galės naudotis įvairių kitų fakultetų studentai, kurių mokomajame procese yra specialybės kalbos kursas.Prekinis ženklas: Lucilijus