Pirmojo tomo turinio pagrindą sudaro 2000 metais išleista „Ugdymo filosofija“, papildyta autoriaus straipsniais ugdymo filosofijos ir teorijos temomis.Prekinis ženklas: Edukologija
Teatrui atgijusios lėlės
Knygelėje pateiktos išradingiausios Lietuvos ikimokyklinių įstaigų pedagogių ir jų ugdytinių lėlių teatro kūrimo idėjos. Galėsite perskaityti autentiškus ar adaptuotus pasakų tekstus, lėlių gaminimo aprašus, pastebėjimus, apie kitokį lėlių teatrą, pasidžiaugti spalvingomis fotografijomis, pasinaudoti pridedamais brėžiniais. Pateikiamas ir vienos pasakos scenarijus. Knygelėje esanti medžiaga tikrai pravers ir tiems, kurie tik ketina kurti lėlių teatrą, ir tiems, kurie šioje srityje turi nemažai patirties. Žaismingas leidinys pravers ir norintiems tik smagios skaitinių knygelės. Prekinis ženklas: Gudragalvis
Pradinio ugdymo ir ugdymosi pasiekimų planavimo pavyzdžiai
Ši knyga skirta pradinių klasių mokytojams ir mokinių tėvams. Leidinyje pateikiami ugdymo ir ugdymosi ilgalaikio ir vidutinės trukmės planavimo pavyzdžiai visoms keturioms pradinio ugdymo klasėms. Kiekvienos klasės metinis planas suskirstytas į smulkesnes dalis – devyniems mokslo metų mėnesiams. Aiškiai suformuluoti tikslai, įžvalgiai atrinktas turinys, skirtas kiekvienai klasei bei kiekvienam mėnesiui, leidžia stebėti mokinio ugdymo ir ugdymosi pažangą, ją kryptingai formuoti. Iš glaustai nusakytų siektinų rezultatų ir turinio apimties matyti, ko mokinys ir mokytojas sieks per mėnesį, metus. Savaitės, dienos tikslus numatyti palikta galimybė pačiam mokytojui.Prekinis ženklas: Versus aureus
Vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, kalbinis ugdymas 1-2 klasėje. Tėvų ir mokytojų knyga
Mokymo priemonėje, skirtoje specialiųjų ugdymo(si) poreikių (SUP) vaikus auginantiems tėvams, pedagogams, įvairaus lygmens švietimo sistemos vadovams, analizuojami pradinio skaitymo ir rašymo didaktikos klausimai, sutelkiant dėmesį į vaikų mokymosi skaityti ir rašyti sunkumų priežastis ir galimus tų sunkumų įveikimo būdus.Prekinis ženklas: Lucilijus
Mano naminiai paukščiai
Mokomoji metodinė priemonė „Mano naminiai paukščiai” yra knygelių „Mano naminiai gyvulėliai” tęsinys. Knygelė supažindina vaikus su naminiais paukščiais ir jų mažyliais. Užduotys apgalvotos, tikslingos, pateiktos sunkėjančia tvarka, skatina vaikus veikti, vyrauja laisvės principas. Knygelėje kiekvienas vaikas pagal savo gebėjimus ir pomėgius ras įdomios veiklos. Ta veikla skatina vaikus: plėtoti savo patirtį apie supančią aplinką,mąstyti (lyginti, rasti skirtumus bei panašumus, grupuoti,išskirti dalis,jungti jas į visumą, skaičiuoti ir pan.),orientuotis erdvėje, lavinti regimąjį suvokimą,rengti ranką rašyti. Svarbiausia: ugdo vaiko kalbinius įgūdžius,plėtoja žodyną,lavina foneminę klausą,sudaro garsinės analizės ir sintezės pradmenis,rengia vaiką mokymui(si).Prekinis ženklas: Lucilijus
Ideologizuotos švietimo kaitos teritorijos
Monografijoje analizuojama ugdymo filosofijos ir ugdymo kultūros problematika. Teigiama, kad ir viena, ir kita tampa ideologizuotomis teritorijomis, kurias atpažinti, suprasti ir jų atžvilgiu kritiškai elgtis reikia švietimo dalyvių sąmoningumo. Užuot būtų ugdomas ir skatinamas, sąmoningumas yra ribojamas. Svarstoma, kaip nutinka, kad mokyklai deklaruojant demokratines vertybes, didesnę laisvę ir asmens autonomiją, įvyksta priešingai – kuriama nekritiška, nedrąsi ir atsakomybės neprisiimanti visuomenė. Lokalios Lietuvos švietimo galios ir kontrolės problemos analizuojamos platesniame Europos ir kitų pasaulio valstybių švietimo kaitos kontekste, remiantis įvairiais pavyzdžiais, empirinių tyrimų rezultatais ir teorinėmis, ypač kritinės pedagogikos atstovų, įžvalgomis. Knyga turėtų sudominti tuos, kurie kelia su švietimu susijusius filosofinius ir socialinius klausimus.Prekinis ženklas: Vilniaus universiteto leidykla
Kaip pažadinti vaiko genialumą
Ši praktiška, paprasta kalba parašyta knyga skiriama tiek tėvams, tiek ugdytojams. Ji sugriauna mitus apie genijus, pateikia daug praktiškų patarimų ir siūlo įvairių smagių užsiėmimų su vaiku – nuo galvosūkių ir mįslių iki skaičių žaidimų. Ji padės tėvams ir ugdytojams pažinti bei atskleisti vaikų talentus ir šio darbo imtis tuojau pat! Žingsnis po žingsnio jie perpras aiškaus mąstymo ir sėkmingo mokymosi paslaptis: •Kodėl geriausių rezultatų pasiekiama tada, kai mokytis smagu? •Kaip nustatyti prigimtinius vaiko gebėjimus? •Kodėl klausimai „Kodėl gi ne…?“ ir „O jeigu…?“ padeda mąstyti ir mokytis? •Kaip vaikai gali pažadinti savo kūrybiškimą? •Ką daryti, jei vaikas mokykloje nuobodžiauja? •Kaip šešiais žingsniais išspręsti bet kokias problemas? •Ką galima sužinoti apie…
Teoriniai ir praktiniai etikos dėstymo mokykloje pagrindai
Metodinės priemonės pirmoje dalyje nagrinėjamos filosofinės ir sociologinės M. Lipmano ugdymo filosofijos ištakos, aptariama klasikinio ir šiuolaikinio ugdymo priešprieša, pagrindžiama teorinė galimybė ir būtinybė etikos pamokose ugdyti kritinio bei kūrybinio mąstymo gebėjimus. Antroje dalyje pateikiami praktiniai etikos dėstymo mokykloje pagrindai, reikalavimai pamokos planui ir dažniausios klaidos.Prekinis ženklas: Edukologija
Rinktiniai edukologiniai raštai III
Bronislovo Bitino „Rinktinių edukologinių raštų“ trečiojo tomo turinio pagrindą sudaro 2004 metai išleista knyga ”Hodegetika: auklėjimo teorija ir praktika” ir 2002 metais išleista knyga ”Pedagoginės diagnostikos pagrindai”, taip pat autoriaus straipsniai, kuriuose analizuojamos vertybinio ugdymo ir vystymosi gairės. Šiame leidinyje auklėjimo procesas nagrinėjamas kaip tikslinga ir sisteminga auklėjamoji veikla, pateikiama įvairių ugdymo teorijų ir technologijų, atskleidžiamas pedagoginės diagnostikos reiškinys ir aptariami skirtingų ugdymo sričių diagnostinio pažinimo būdai ir priemonės.Knyga skiriama visiems, kas gilinasi į edukologiją, pedagogiką, pedagoginę psichologiją ar ugdymo sociologiją, rengiasi tapti edukologijos mokslo tyrėju ar praktiku, kuriam rūpi visuomenės narių holistinis ugdymas.Prekinis ženklas: Edukologija
Garsų diferencijavimo užduotys, formuojant kalbos gramatinę sandarą
Priemonė skirta sutrikusios kalbos vyresnių klasių mokiniams, naudojama per logopedines pratybas, lietuvių kalbos pamokas. Garsų diferencijavimo užduotys pasirinktinai naudojamos, šalinant šnekamosios ir rašomosios kalbos sutrikimus, atsižvelgiant į reikiamą temą siekiamus tikslus individualiai kiekvienam mokiniui ar mokinių pogrupiui ir grupei.Ugdytiniams galima taikyti šias užduotis: žodžių ir sakinių sudarymo; sakinių suformavimo, turint frazės pradžią, žodžių ir sakinių redagavimo, posakių supratimo; praleistų raidžių įrašymo tekste, gramatinių taisyklių pritaikymo. Kiekvienoje užduotyje siekiama diferencijuoti tam tikrus garsus: ilguosius ir trumpuosiusbalsius, balsius ir dvibalsius, kietuosius ir minkštuosius, skardžiuosius ir dusliuosius (supanašėjusius) priebalsius. Užduotis galima pateikti žodžiu arba raštu priklausomai nuo siekiamų ugdymo tikslų ir mokinių gebėjimų.Priemonės tikslas:1. Mokyti diferencijuoti ilguosius ir trumpuosius balsius, balsius bei dvibalsius,…