Metodinėje knygoje atskleistas šiandienis vaikų įkrikščioninimo sąlygiškumas ir pasiūlyta pastoracijoje taikytina veikla, galimai duodanti efektyvesnių rezultatų vaikų katechezėje. Atskleista, kas galėtų padėti, kad vaikų įkrikščioninimo situacija Lietuvoje taptų geresnė, kad jaunas žmogus suvoktų sakramentų paslaptį ir sugebėtų priimti bei įvertinti jų teikiamas dovanas. Remiantis Bažnyčios mokymu, teologiją perkėlus į pastoraciją, pažvelgta, kas daroma šiandienėje Lietuvoje, kas taikoma, kas sąlygoja tokią situaciją. Pateikta įkrikščioninimo proceso eiga, vaikų įkrikščioninimo vyksmo galimybės Lietuvoje, aprašytos katechetinės praktinės gairės vaikų įkrikščioninimo veiklai. Knygoje atskleista vaikų įkrikščioninimo plėtra Lietuvoje turėtų palengvinti katechezės vykdytojams reikalingų metodų bei veikos formų paieškas, o įkrikščioninamiesiems – tapti tikėjimo liudytojais. Aptarta vaikų įkrikščioninimo plėtra Lietuvoje gali būti naudojama kaip parapijų pastoracinės…
100 patarimų pradedančiajam mokytojui
Angella Cooze – Svonsio metropolinio universiteto (Velsas) Pedagogikos mokyklos lektorė. Keturių „100 patarimų“ serijos knygų autorė.Mokytojo karjeros pradžia itin sunki. Privaloma ne tik atlikti praktiką, ruoštis pamokoms, rengti užduotis, bet ir lankyti paskaitas, pagaliau ieškotis nuolatinio darbo. Daugeliui tai sukelia stresą. Angella Cooze pateikia vertingų patarimų, kaip ištverti sunkią mokytojo karjeros pradžią. Norėdami gauti mokytojo kvalifikaciją, mokytojai praktikantai privalo pademonstruoti numatytą standartuose savo kompetenciją. Tai yra, baigę studijas, jie turi būti įgiję žinių, gebėjimų ir įgūdžių, kaip galutinių studijų rezultatų, suformuluotų šiuose standartuose. „100 patarimų pradedančiajam mokytojui“ moko analizuoti savo patirtį, reaguoti į kritiką, planuoti pamokas, rengti susirinkimus, ugdyti mokinių pilietiškumą, vertinti jų žinias ir daug kitų dalykų, būtinų kiekvienam mokytojui.Ši…
Informavimas apie ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą ir švietimo pagalbą
PRATARMĖŠvietimo kokybės turi siekti tinkamai informuota visuomenėŠi knyga yra atsakas į rinkos ekonomikos sąlygomis Lietuvos visuomenėje išaugusį informacijos poreikį, padidėjusį imlumą jos turiniui, formoms, būdams. Knygos turiniu autorės siekia skatinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo sektoriaus įsijungimą į visuomenės informavimo procesus ir kurti tėvų ar kitų suinteresuotųjų grupių poreikius atitinkančias sistemas. Taip bus galima siekti ne tik platesnio visuomenės grupių dalyvavimo, bet ir informacijos, kurios pagrindu galima stebėti ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, kontroliuoti vaikų ugdymo valdymo kokybę.Be to, Lietuvai tapus Europos Sąjungos nare atsirado būtinumas perimti kitų šalių (Europos Sąjungos senbuvių) ir pasaulio patirtį, kuri nors ir skiriasi nuo Lietuvos, tačiau demokratijos kultūros ir rinkos ekonomikos šalyse (kokia dabartiniu metu tapo…
Mokinių vertybinių nuostatų ugdymo aspektai integruojant populiariąją muziką
Mokslo studija yra skirta bakalaurantams, magistrantams, doktorantams. Manome, kad ja galėtų naudotis ir pedagogai. Mokslo studijos teorinė medžiaga atveria galimybę populiariąją muziką iškelti kaip integralų mokinių muzikinio ugdymo veiksnį, atskleidžia jos integravimo galimybes pradinio ugdymo etape. Leidinyje pateikiamos užduotys suteiks galimybę plėsti teorines žinias ir jas taikyti edukacinėje praktikoje. Manome, kad mokslo studija sudarys prielaidas naujai traktuoti tradicinį ugdymo turinį, plėtoti muzikinį ir vertybinį ugdymą įtraukiant į šį procesą populiariąją muziką.Prekinis ženklas: Edukologija
Istorijos vėjų pagairėje. Lietuvos mokslo ir švietimo raidos bruožai
Knygoje „Istorijos vėjų pagairėje“ du profesoriai mokslo istorikai – Juozas Algimantas Krikštopaitis ir Libertas Klimka apžvelgia Lietuvos švietimo ir mokslo raidos esminius etapus, parodydami jų svarbą tautos ir valstybės istorijoje. Šios įžvalgos konkretinamos, pateikiant istorijos epizodus tų įvykių ar reiškinių, kurie esmingai skatino visuomenės raidą Lietuvos valstybingumo link. Teikiama taip pat žinių apie asmenis, kurių veikla labiausiai stimuliavo politikos, kultūros ir mokslo tapsmą mūsų krašte. Istorijos suvokimas būtinas ateities prognozavimui ir konstravimui.Prekinis ženklas: Didakta
Taisyklingų judesių reikšmė lavinant fortepijoninę techniką
Šiame leidinyje daugiausiai analizuojami pianistinės judėjimo technikos lavinimo problemos ir pateikiamo šios technikos racionalizavimo metodai, kuriuos galima taikyti studijuojant fortepijono dalyką. Išvados remiasi ilgamete autoriaus pedagogine praktika, kitų pianistų pedagogų mintimis.Prekinis ženklas: Klaipėdos universiteto leidykla
Ankstyvojo amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas
Ankstyvojo amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymo programa padės pedagogams stebėti ir įvertinti kasdieninį vaikų atradimų džiaugsmą, kurį sukels ir barškučio garsas, ir lapų vėjyje šnaresys, ir netikėtai takeliu nuriedėjęs kamuolys, šaligatviu bėgiojančios skruzdėlės. Knygoje išsamiai pateiktos gairės, kuriomis vadovaudamiesi pedagogai gebės sukurti ugdymo(si) programą ankstyvojo amžiaus vaikams , pritaikytą savo ugdymo įstaigai. Kūdikiai, metinukai bei dvimečiai gerai auga ir vystosi tuomet, kai jų santykiai su suaugusiais ir vaikais grindžiami pasitikėjimu ir nuolat puoselėjami ,o įvairios veiklos grupėje skatina ugdymąsi visose raidos srityse. Poreikius atitinkanti aplinka skatina vaikus pasitikėti kitais ir tyrinėti. Jie pažįsta pasaulį ir plėtoja savęs ir kitų pažinimą kaip kompetentingos ir savimi pasitikinčios asmenybės. Šiame knygos leidime pabrėžiama tarpusavio santykių…
Žaidimai su parašiutu
I dalisIš praeities į ateitį…Legendų takais Visiems gyvenimo atvejams Mažoji gamtos paslaptis Sutverti skraidyti Sportas, dovanojantis polėkį II dalisJudesių ir ritmo pasaulyjeŽaidimų su parašiutu svarba vaiko asmenybės raidai Elementarių kūno judesių koncepcija Kvėpavimo gimnastika „Saulės sukurtas stebuklas“ Žaidimų su parašiutu mokymo ypatumai Pratimai, ugdantys muzikinius ritminius įgūdžius ir judesių išraiškingumą Pratimai su parašiutu fiziniam vaikų pajėgumui ugdyti Žaidimai su parašiutu ritmo pojūčiui ugdyti PRATARMĖDar graikų filosofas Platonas (427–347 m. pr. m. e.) teigė, jog tam, kad suaugęs galėtų ką nors naudinga kurti, jis turi mokytis dar vaikystėje žaisdamas.Ir šiandien taip pat dažnai pasigirsta minčių, kad smarkiai plėtojant intelektą žmogaus emocinei raidai skiriama per mažai dėmesio. Dėl to būtina ieškoti naujų ugdymo (taip pat ir fizinio) formų, kurios garantuotų visapusišką vaiko lavinimą.Šiame metodiniame leidinyje…
Aukštesniųjų klasių mokinių dorovinės kultūros ugdymas muzikine veikla
Monografijoje siekiama atskleisti aukštesniųjų klasių mokinių dorovinės kultūros raiškos tendencijas, jos ypatumus, šių mokinių muzikinės veiklos bruožus ir pobūdį šiuolaikinėse įvairių tipų mokyklose bei aptarti muzikinės veiklos įtakos mokinių dorovinei kultūrai stiprinimo galimybes.Prekinis ženklas: Klaipėdos universiteto leidykla
Kursinių ir baigiamųjų darbų metodinės rekomendacijos
Šios metodinės rekomendacijos supažindina su pagrindiniais kursinių ir baigiamųjų darbų rašymo bei jų žodinio pristatymo reikalavimais, padėsiančiais taisyklingai parengti ir pristatyti atliktus studentų darbus.Prekinis ženklas: Klaipėdos universiteto leidykla