Leidykla „Tyto alba“ pristato naują V. Salienės ir A. Smetonos LIETUVIŲ KALBOS VADOVĖLĮ IX klasei. Siekiame sukurti vadovėlių IX–XII klasėms komplektą. Jau yra išleistas visas šių autorių lietuvių kalbos mokymo komplektas XI–XII klasėms. Pristatomas vadovėlis yra sudedamoji lietuvių kalbos vadovėlių IX ir X klasėms komplekto dalis. Komplektą sudarys lietuvių kalbos vadovėlis (IX kl.), mokinio sąsiuvinis (IX kl.), lietuvių kalbos vadovėlis (X kl.), mokinio sąsiuvinis (X kl.), mokytojo knyga (IX–X kl.), kompaktinė plokštelė su tarminiais tekstais, klausymo gebėjimams ugdyti skirtais tekstais, kirčiavimui ir tarčiai ugdyti skirtais tekstais ir užduotimis (IX–X kl.). Be to, dalis darbui skirtos medžiagos bus įdėta į leidyklos interneto svetainę (www.tytoalba.lt). Vadovėlis plėtos bendruosius (komunikacinius, pažintinius), dalykinius (teksto kūrimo,…
Lietuvių kalba. Vadovėlis VI klasei. 2-oji knyga
Šio vadovėlio sąranga tokia pati kaip ir 2010 metais išleisto „Lietuvių kalbos vadovėlio V klasei“. Skyreliai pradedami rubrika „Ko mokysimės?“, kur lakoniškai, tačiau detaliau nei pavadinime nusakoma tema, išryškinamas ugdymo pobūdis: kartojimas, susipažinimas ar mokymasis. Taip pat išskiriama svarbiausia teorinė medžiaga, tinkamas namų darbams įtvirtinimo pratimas (rubrika „Ar išmokai?“). Yra ir kitų kelrodžių rubrikų: „ Kalbėkime taisyklingai“, „Dirbame grupėmis“, „Dirbame poromis“, „Pasvarstykime“, „Projektas“, „Eksperimentas“, „Naršytojams“, „Žaidybinė užduotis“ ir pan. Vadovėlyje gausu šiuolaikinių autorių kūrinių ištraukų. Neatsisakyta ankstesniuose vadovėliuose apgyvendinto Pūko – mokinių patarėjo. Sutartiniu ženklu pažymėti pratimai tiems, kurie mėgsta pasukti galvą. Vadovėlis patrauklaus dizaino, gausiau iliustruotas, parengtas pagal Bendrųjų programų reikalavimus. Vadovėlio komplektą sudaro: Vadovėlis. 1-oji ir 2-oji…
Lietuvių kalba VII klasei. 2-oji knyga
Šis serijos ŠOK VII klasės lietuvių kalbos vadovėlis yra V ir VI klasių vadovėlių „Žaidžiu žodžiu“ ir „Vėl žaidžiu žodžiu“ tęsinys. Kaip ir šių, taip ir naujojo vadovėlio turinį sudaro kalbos pažinimo ir kalbos ugdymo temos. VII klasėje ir toliau mokomasi gražiai bendrauti lietuvišku žodžiu; toliau siekiama, kad aiškinamųjų ir komentuojamojo pobūdžio užduočių meniniai, publicistikos ar mokslinės literatūros tekstai padėtų išsaugoti tinkamą kalbos jausmo, intuityvumo santykį, ugdytų kalbos logikos ir sistemos supratimą; toliau plečiamos leksikos, fonetikos, morfologijos – žodžių darybos, kalbos dalių ir sintaksės žinios. Kad sąmoningai suvoktas raštingumas ir kalbos taisyklingumas ugdytų kalbą, daug dėmesio skiriama kalbos vartojimui. Kalbos ugdymo temos apima sakytinį ir rašytinį kalbos vartojimo būdus. VII…
Pupa. Lietuvių kalbos vadovėlis I klasei. 2 dalis
Vadovėlis „Pupa“ I klasei pirmą kartą buvo išleistas 2006 m. Atsižvelgiant į pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrąsias programas (2008), švietimo tendencijas, švietimo ekspertų rekomendacijas, mokytojų, dirbančių su „Pupos“ komplektu, siūlymus, 2012 m. pasirodys pataisytas šio vadovėlio komplekto leidimas. Mokomoji medžiaga pateikiama atlankomis: ikielementoriniu laikotarpiu 1 atlanka skiriama 1 pamokai, elementoriniu ir poelementoriniu – 2 pamokoms; išlieka ir veiklos planas (pupa ir bitutės), garsinės analizės ir skiemenavimo užduotys, abėcėlės vėrinys; medžiagos diferenciacija (trijų sudėtingumo lygių skaitymo tekstai atlankoje). Kuo pataisytas leidimas skiriasi nuo pirmojo leidimo? Sumažėjo vadovėlio apimtis (yra 110 temų: 11 ikielementorinio laikotarpio, 82 elementorinio (padaugėjo 4 temomis), 17 poelementorinio laikotarpio (sumažėjo 24 temomis), kai kurios temos pakeistos naujomis. Elementorinis…
Kalbos ugdymo pratybos 5 klasei. II dalis
PRATIMAI skirti 5 klasių mokiniams, turintiems skaitymo ir rašymo sutrikimų, dirbti perlogopedines pratybas. Jie parengti keliant šiuos uždavinius:tikslinti turimus garsinės analizės ir sintezės įgūdžius;turtinti aktyvųjį ir pasyvųjį žodyną;tobulinti kalbos gramatinę sandarą;lavinti rišliosios kalbos įgūdžius;skatinti kalbos vartojimą.Rengiant pratimus naudotos mįslės, patarlės, priežodžiai, sakmės, mitai ir padavimai. Tokios užduotys mieliau atliekamos mokinių, nes jos skiriasi nuo vadovėlyje esančių užduočių.Užduotys atliekamos frontaliai (skaitymo užduotys), individualiai (kai reikia rasti nurodytą garsą, įrašyti raidę, pabraukti nurodytą kalbos dalį ir pan.), grupėse (sprendžiant kryžiažodžius, kuriant pasakojimus ir pan.). Pvz., lapkričio mėnesio 8 pamoka: 1 užduotis atliekama frontaliai, 2 užduotis padaloma į dvi dalis: skaitoma frontaliai, o garsai ir raidės skaičiuojami individuliai. 3 užduotis atliekama individualiai. Ją…
Lietuvių kalbos testai VIII klasei
Sklandžiai pasirenkite VIII klasės lietuvių kalbos standartizuotam testui.Šio leidinio paskirtis – padėti mokiniams ir mokytojams pasirengti standartizuotiems lietuvių kalbos testams, įvertinti bei įsivertinti ne tik esamą situaciją, bet ir stebėti pažangą.Leidinyje pateikti lietuvių kalbos testai VIII klasei, parengti atsižvelgiant į Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų numatomus pasiekimus, standartizavimo procedūrų aprašą. Testai pateikiami su vertinimo aprašais, kur nurodoma, kokią dalį testo taškų turi surinkti mokinys, kad jo pasiekimai būtų priskiriami konkrečiam pasiekimų lygiui.Leidinį sudaro 4 dalys:· Pirmoje dalyje ,,Skaitymas“ pateikiama 14 testų. Tekstai parinkti iš lietuvių ir visuotinės literatūros autorių kūrinių. Jie yra įvairių literatūros rūšių ir žanrų. Mokiniai, mokytojai, suskaičiavę surinktus taškus, galės nustatyti pasiekimų lygį.· Antroje dalyje ,,Rašymas“ pateiktos 7…
Žmogus ir kalba: lietuvių kalbos vadovėlis XI-XII klasėms
M. Ramonienės, G. Notrimaitės ir S. Žuko lietuvių kalbos vadovėlio tikslas – atskleisti kalbos vartosenos realiame gyvenime ypatumus, kalbos ir visuomenės santykius, žmogaus ir jo skaitomų bei rašomų tekstų ryšį. Pagrindinis vadovėlio uždavinys – parodyti kalbos, kaip ypatingos žmonių komunikacijos priemonės, specifi ką. Vadovėlį sudarantys tekstai kalba apie šiandienos aktualijas, provokuoja mąstyti, diskutuoti, rašyti apie save, Lietuvą, pasaulį. Siekdami palengvinti mokytojų darbą, vadovėlio autoriai naujos temos dėstymą pradeda klausimais, kurie padeda mokiniui prisiminti, ką ta tema jis jau žino. Vadovėlyje daug užduočių, ugdančių moksleivių bendradarbiavimo įgūdžius, komandinio darbo gebėjimus. Didžiausias dėmesys skiriamas individualiam moksleivio darbui. Atliekant pačias įvairiausias užduotis moksleiviai skatinami naudotis įvairiais informacijos šaltiniais: taip žinios, gebėjimai bei įgūdžiai…
Žodžio paunksmėje. Vadovėlis 10 klasei, II dalis
Šia mokymo priemone siekiama toliau tobulinti moksleivių kalbinio bendravimo žodžiu ir raštu įgūdžius, skatinti jų savarankiškumą, norą bendradarbiauti, domėjimąsi Lietuvos visuomeniniu bei kultūriniu gyvenimu.Vadovėlio (1–3 skyriai) pagrindas – autentiški įvairių tipų bei žanrų tekstai, supažindinantys moksleivius ir su socialiniu kultūriniu lietuvių kalbos vartojimo kontekstu, ir su atskirų kalbos sistemos reiškinių funkcionavimu prasmingoje, rišlioje kalboje. Užduotimis siekiama gausinti besimokančiųjų žodyną, skatinama vartoti kuo įvairesnes gramatikos konstrukcijas ir sakinių modelius, įtvirtinami rašybos, skyrybos bei kirčiavimo įgūdžiai, mokoma kurti įvairių tipų bei žanrų tekstus, be to, daug dėmesio skiriama medžiagos kartojimui ir apibendrinimui.„Skaitiniuose“ (4 skyrius) pateikiami grožinės literatūros tekstai ir jų supratimo bei interpretavimo užduotys yra susiję su vadovėlio 1–3 skyrių socialine kultūrine…
Tėvynė – tai kalba. Lietuvių kalba IX klasei. 3-oji knyga
Vadovėliu siekiama sudaryti sąlygas mokiniams įgyti naujajame Bendrųjų programų projekte (2007) nurodomų gebėjimų ir pasiekimų.Vadovėlis „Tėvynė – tai kalba“ nuo dabar mokyklose naudojamų IX klasės vadovėlių skiriasi integracinėmis nuostatomis ir problematiškesniu medžiagos pateikimu. Pratimų ir užduočių sistema pagrįsta motyvacijos, nuostatų, taikymo, analizės, sintezės ir įvertinimo principais. Numatytos užduotys ugdo komunikavimo ir kultūrinę kompetencijas, įtvirtina kalbos pažinimo ir vartojimo, sakinio ir teksto, užduočių žodžiu ir rašto darbų sąsajas, siekia kryptingo adresato ir adresanto bendradarbiavimo motyvuotai renkantis kalbinės raiškos priemones. Atsižvelgiant į Bendrųjų programų ir išsilavinimo standartų rekomendacijas ir į mokinių amžiaus ypatybes, vadovėlis suteikia galimybę mokyti kalbos remiantis tautos literatūros ir kultūros paveldu, derinant tradicinius ir naujoviškus mokymo metodus, ugdant mokinio, kaip…
Naujasis šaltinis. Lietuvių kalba 3 klasei. 3-oji knyga
Šis vadovėlis yra tų pačių autorių rengto lietuvių kalbos vadovėlio antrai klasei tąsa. Vadovėlio NAUJASIS ŠALTINIS 3 komplektą sudaro: Vadovėlis. 1-oji, 2-oji, 3-ioji ir 4-oji knyga Pratybų sąsiuviniai. 1-asis, 2-asis, 3-iasis ir 4-asis sąsiuvinis Mokytojo knyga su kompaktine plokštele Testai. Norėdami pavartyti vadovėlį NAUJASIS ŠALTINIS 3, spauskite čia. Prekinis ženklas: Šviesa