• Knygų naujienos

    Žodžio paunksmėje. Mokomės lietuvių kalbos. 1 dalis. X klasei

    Šia mokymo priemone siekiama toliau tobulinti moksleivių kalbinio bendravimo žodžiu ir raštu įgūdžius, skatinti jų savarankiškumą, norą bendradarbiauti, domėjimąsi Lietuvos visuomeniniu bei kultūriniu gyvenimu. Vadovėlio (1–3 skyriai) pagrindas – autentiški įvairių tipų bei žanrų tekstai, supažindinantys moksleivius ir su socialiniu kultūriniu lietuvių kalbos vartojimo kontekstu, ir su atskirų kalbos sistemos reiškinių funkcionavimu prasmingoje, rišlioje kalboje. Užduotimis siekiama gausinti besimokančiųjų žodyną, skatinama vartoti kuo įvairesnes gramatikos konstrukcijas ir sakinių modelius, įtvirtinami rašybos, skyrybos bei kirčiavimo įgūdžiai, mokoma kurti įvairių tipų bei žanrų tekstus, be to, daug dėmesio skiriama medžiagos kartojimui ir apibendrinimui. „Skaitiniuose“ (4 skyrius) pateikiami grožinės literatūros tekstai ir jų supratimo bei interpretavimo užduotys yra susiję su vadovėlio 1–3 skyrių…

  • Knygų naujienos

    Išmaniojo skaitytojo užrašai III-IV klasės mokiniams

    „Išmaniojo skaitytojo užrašai“ skiriami III–IV klasės mokinių aktyvaus skaitymo įgūdžiams formuoti ir įtvirtinti. Mokiniai pratinsis skaityti įvairių stilių literatūrą, mokysis ją analizuoti, reikš nuomonę, kryptingai sieks tikslo ir vertins, kaip tai pavyko. Kartu pasitikrins ir pakartos įgytas žinias. Leidinys parengtas taip, kad mokiniai galėtų dirbti ir savarankiškai, ir bendradarbiaudami vieni su kitais. Už atliktas puslapio užduotis duodami trys lipdukai. Jei knyga pasiūloma draugams ir tą pačią knygą skaito ir užduotis atlieka keletas mokinių, jiems skiriama dar po lipduką. Lipdukai suteikia teisę vertinti draugų parengtus knygų pristatymus. Jei pristatymas patiko, lipdukas klijuojamas į draugo „planšetinį kompiuterį“ ir pasirašoma. Jei mokinys knygas skaito ir užduotis atlieka vienas (pvz., per atostogas), lipdukus klijuoja…

  • Knygų naujienos

    Lietuvių kalba. Vadovėlis XI-XII klasėms

    Šis vadovėlis parengtas pagal Bendrąsias programas ir Išsilavinimo standartus XI–XII klasėms, patvirtintus 2002 metais.  Autoriai siekė, kad vadovėlis plėtotų mokinių bendruosius ir dalykinius gebėjimus, padėtų formuoti vertybinių nuostatų sistemą, išmokytų naudotis įvairiomis mokymo(si) strategijomis. Moksleiviai ras nemažai įvairių stilių ir žanrų tekstų (analizuojami ir neverbaliniai tekstai, ir elektroninis diskursas). Meninio stiliaus tekstų vadovėlyje pateikiama tiek, kiek būtina, remiamasi per literatūros pamokas įgyjamomis žiniomis ir nagrinėjamais tekstais. Stengtasi pateikti mokiniams aktualios ir kontekstualios medžiagos, remtasi jų pačių rašytais darbais, mokiniai skatinami juos analizuoti, redaguoti, tobulinti. Yra užduočių dirbti poromis ir grupėmis (taip siekiama ugdyti bendradarbiavimo nuostatą). Individualaus darbo reikalaujančios užduotys sudaro didžiausią užduočių dalį (mokymosi mokytis nuostata). Vadovėlyje svarbi praktinės veiklos…