Broniaus Radzevičiaus (1940–1980) romanas „Priešaušrio vieškeliai“ (pirmoji dalis) vertinamas kaip vienas iš nedaugelio sovietmečiu sukurtų romanų, kurių vertės nepaneigė pasikeitusi santvarka. Jaunimas iš kaimo eina į miestą, o pasiliekantieji dūsta kolchozinio lažo gniaužtuose. Ši ano laiko būsena, konkretizuota kaip Daukinčių šeimos istorija, įkvėpė tada dar palyginti jauną prozininką egzistencinės aklavietės vaizdams, sąžiningam ir intymiam kalbėjimui. Romanas įsitvirtino lietuvių literatūros apmąstymuose kaip lūžio kūrinys, kartu turintis išliekamosios vertės dėl refleksijų įtampos ir pasakojimo būdo. Romano herojus turi biografinių autoriaus bruožų.Prekinis ženklas: Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla
Pradžios užkalbėjimai
Pirmajame romane autorius kalba apie pradžią – savęs ir pasaulio suvokimo, patirties, pažinimo pradžią. Tikra ji, įsikalbėta ar įsivaizduota, tačiau – pradžia. Užkalbėti – užburti, užkeikti, primesti savo valią, o gal priešingai – atkeikti, atburti, nugalėti ir šitaip įgyti galią senesniems užkalbėjimams. Taigi – atkerėti, atkeikti pradžią… Šis romanas – tai ir bandymas suprasti, kas yra tarp pradžios ir pabaigos: kelias, lemtis, duotybė, laisvė ar tik jos iliuzija? Renkamės ar ir iš anksto esame pasirinkti tam tikram vaidmeniui? „Alvydas Valenta – kūrybingas literatas, nesibaiminantis įvairiausių žanrų. Tad nenuostabu, kai į mano rankas pateko pirmasis ką tik parašytas jo romanas. Skaitydama nuostabos vis dėlto neišvengiau… Nuostabos kuo geriausia šio žodžio prasme. Tikiu,…
Už brūkšnio
„Už brūkšnio“ – trečioji profesorės Viktorijos Daujotytės refleksijų trilogijos knyga. Kokios sąmonės erdvės mums atsiveria perskaičius gerą kūrinį, kuris „lyg užbraukia brūkšnį“? Autorė šias tris knygas įvardija kaip „fragmentų knygas“. Užuomina, sakinys, aliuzija, citata tampa klijais, sutvirtinančiais praeities ir dabarties pagrindą, ant kurio auga ir ateities statinys. „Fragmentas – sakiniai, suimti į saują“, mažmožiai, prabylantys apie likimus, asmenybes, ištirpstančias kultūroje, istorijoje. Autorė per asmenišką potyrį, pojūtį nesmerkdama, neteisdama bando įžvelgti, kas gi už to brūkšnio, metaforos blyksnio, paradokso grožio, kas yra ta literatūra ir gyvenimas, asmenybės ir vietos, darančios įtaką mūsų mąstymui, buvimui, kas yra tikra, o kas tik simuliacija.Prekinis ženklas: Tyto alba
Tirpstantys ledynai
Naujas žinomo poeto eilėraščių rinkinys. Dabarties refleksijos keičia santūrų jo lyrikos piešinį. Įsižiūrėjimo, susikaupimo būsenos giminiuojasi su pašaipa, tiksliu suprozintu tikrovės atvaizdu, aforistiškom ištarmėm. Tai poezija, gera ir negera apglėbianti kaip tokį gyvenimą, koks jis yra.Prekinis ženklas: Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla
Homo religiosus
Dainiaus Sobeckio „homo religiosus“ – trečioji poeto knyga, sklidina siurrealistinės dievoieškos, krikščioniškosios filosofijos pervertinimo. Lyrinis subjektas triveidis cinikas: homo sovietikus, homo religiosus, homo lituanus. „homo religiosus“ egzistencinės tiesos revizuoja katalikybės idėją, bando jos tvirtumą. Autorius polemizuoja su Dievu, netgi nori su juo „kortom palošt“. Žino, jog praloš, „bet juk taip knieti“.Prekinis ženklas: Kauko laiptai
Eilėje prie laimės
Sėdžiu prie upės. Žiūriu į kitą jos krantą. Kaip ten gyvena žmonės? Ar jiems taip pat liūdna, ar taip pat linksma? Ar ir jie susimąsto, dėl ko gyvena? Kokį atsakymą randa? Ar ir jiems atrodo, kad kiekviena akimirka prasminga?„Eilėje prie laimės“, p. 113Keturiose novelėse – keturių moterų gyvenimo atkarpos. Aina, Elena, Sofija ir Adelė susitinka eilėje prie laimės. Giliai širdyje jos gyvena laukimu. Tačiau keliaudamos per savo dienas, pripildytas ne vien tylos, bet ir dūzgiančių minčių, pamažėle suvokia, kad laimės nereikia laukti – reikia gyventi ir būti laimingoms dabar.Prekinis ženklas: Svajonių knygos
Išsiduosi. Balsu
Vanda Juknaitė, įsitvirtinusi tarp stipriausių prozos meistrų, nuolat reflektuoja gyvenimą ir kultūrą savo eseistikoje, parašytoje jautria moters ranka. Pirmas šios knygos kūrinys nauja kalba prabyla apie stokojančius ir visuomenės atstumtuosius, stabdydamas suvokimo inerciją ir versdamas mąstyti. Greta šio ir kitų eseistikos spausdinami pokalbiai, kuriuose įdėmiai žvelgiama į dabartines permainas. Įsitikinimo galia, dvasios vertybių tvirtinimas – šviesūs šios knygos ypatumai. Esminis klausimas, kurį laisvė užduoda žmogui, yra vienas: ar gali semtis jėgų pats iš savęs? Taigi ar pažįsti savo paties jėgą? Ar buvai kada gyvenimo suvestas į akistatą su pačiu savimi mirtinoje ligoje, tremtyje, kalėjime – vietoje, kuri atmeta, užbraukia įprastus elgesio įgūdžius, kultūros prietarus, parengtus atsakymus, išankstinį žinojimą. Likus be nieko,…
Šeško šokis
Vienas iš nedaugelio poetų, akylai stebinčių visuomenės gyvenimą. Pažinimo ir vertybių alkis verčia maištauti, ironizuoti šiandienos paradoksus, dvaro psichologiją ir „ideopolį“, žvelgti į individualybės krizės pavojų. Ekspresyvi, žaisminga, brandžios formos knyga.Prekinis ženklas: Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla
39 salto mortale
„39 salto mortale“ – pirmoji Aistės Kisarauskaitės (g. 1967) trumposios prozos – novelečių – knyga.Aistė Kisarauskaitė gimė ir augo Vilniuje žinomų dailininkų šeimoje. Baigė M. K. Čiurlionio meno mokyklą, vėliau – tapybą Vilniaus dailės akademijoje, dirba kultūros redaktore žurnale „Foto“, yra paskelbusi per 100 straipsnių ir interviu įvairiuose žurnaluose, dienraščiuose ir interneto portaluose. Nuo 1990 m. kuria performansus ir instaliacijas, rengia juvelyrikos, fotografijos parodas ir kitus šiuolaikinio meno projektus. Nuo 2003-iųjų publikuoja trumpąją prozą, straipsnių bei esė savaitraščiuose „Šiaurės Atėnuose“ ir „Literatūra ir menas“. „Originalus autorės-stebėtojos rakursas atsiranda iš neįprastų pozicijų – matyti ir akcentuoti ne „savaime suprantamybę“, o poetiškas detales, absurdo žaismę įprastose rutinos schemose, netikėtus dialogų kampus. Autorė…
Sopulio akivare
Romane apie Antrojo pasaulinio karo sukėlėjų fanatiškas pastangas sunaikinti žmogų, apie laikinai tapusių galingaisiais klaikų nužmogėjimą ir pasmerktųjų viltį likti gyviems mirties akivare.Prekinis ženklas: Homo liber