• Knygų naujienos

    Kalba – kūnas – įvykis: kinas ir prasmės paieškos

    Nors pirmas filmas Lietuvoje nufilmuotas 1909 m., o 1925-aisiais buvo įkurta kinematografininkų sąjunga, kino tyrinėjimų istorija ir kino studijomis Lietuvoje iš esmės tik pradedama domėtis. Aukštosiose mokyklose steigiami nauji su kinu susiję kursai, atsiranda naujos su kino studijomis susijusios specialybės, organizuojama vis daugiau konferencijų, kuriose svarstomos kinematografinės reprezentacijos problemos, bet kino teorijai skirtų knygų lietuvių kalba labai maža. Ir ši specialios literatūros stoka jaučiama ne tik akademinėje, bet ir kino mėgėjų erdvėje.    Pirmąja naujos knygų serijos „Kino raštai“ knyga pasirinktas vienas reikšmingiausių kultūrologo, filosofo, kino žinovo Michailo Jampolskio darbų Kalba – kūnas – įvykis: kinas ir prasmės paieškos. Knygą sudaro tekstai, analizuojantys atskirų autorių – režisierių ir kino teoretikų – darbus bei kino teorijos problemas. Teorinį knygos rėmą…

  • Knygų naujienos

    Žmogus Lietuvos fotografijoje

    Knygoje analizuojami svarbūs Lietuvos fotografijos pokyčiai, išryškėję XX a. pabaigoje. Dalis tuomet sukurtos fotografijos netęsė humanistinių Lietuvos fotografijos mokyklos tradicijų ir apskritai neatitiko įprastų fotografijos meniškumo kriterijų. Fotografai ir kiti menininkai ėmė kurti neišraiškingą fotografiją, skatinančią refleksyvų požiūrį į žmogų ir jo aplinką. Ši požiūrių kaita monografijoje atskleidžiama analizuojant ir lyginant skirtingų laikotarpių bei stilių lietuvių autorių darbus. Daugiausia dėmesio skiriama amžių sandūroje išryškėjusioms žmogaus traktuotės fotografijoje tendencijoms – jos aptariamos pasitelkiant tarpdisciplininius tyrimo metodus. Monografija suteikia teorinį pagrindą, kurio reikia šiuolaikinės fotografijos supratimui, ir paaiškina kūrybinę praktiką, kurioje skleidžiasi įvairūs žmogaus tapatybės ir jo fotografinio atvaizdo santykiai.Prekinis ženklas: Vilniaus dailės akademijos leidykla

  • Knygų naujienos

    Muzika kaip kultūros tekstas

    Augustinas muziką kildino iį angelų giedojimo, o Roland’as Barthes’as ją siejo su žmogaus balso paslaptimis. Kur slypi muzikos galios? Kuris matmuo – dvasiškasis ar kūniškasis – muzikos mene viešpatauja? Ar galima muziką perskaityti ir aprašyti kaip kultūros tekstą? Šie klausimai iškilo jau seniai: įminti abstrakčios muzikos kalbos paslaptis mėginta pasitelkus matematiką ir retoriką, filosofiją ir kitus mokslus. Rinkinys skiriamas visiems besidomintiems muzikos kultūra – muzikos profesionalams, humanitarams, muzikos mėgėjams.Prekinis ženklas: Apostrofa

  • Knygų naujienos

    Koncertmeisterio klasė

    Šiame leidinyje aptariamos pianisto koncertmeisterio veiklos sferos, darbo specifika, profesinės kompetencijos samprata bei grojimo ansamblyje ypatumai. Analizuojama, kuo skiriasi ansamblinis ir solinis grojimas; koks akompanimento vaidmuo bendrame muzikos kūrinio kontekste; kokie gebėjimai lemia akompaniatoriaus profesinio meistriškumo lygį, ar profesionalus gebėjimas groti instrumentu garantuoja grojimo ansamblyje kokybę; kokios charakterio savybės gali turėti įtakos sėkmingam koncertmeisterio darbui; su kokiomis psichologinėmis problemomis susiduria koncertmeisteris.  Nagrinėjamos temos turėtų būti ypač aktualios dirbant su fortepijono studijų programos studentais – būsimais koncertmeisteriais, kai kurie klausimai galėtų sudominti ir pianistus koncertmeisterius, jau dirbančius šį atsakingą ir reikalingą darbą.Prekinis ženklas: Klaipėdos universiteto leidykla

  • Knygų naujienos

    XVIII a. sienų tapyba Lietuvos bažnyčių architektūroje

    Monografijoje, skirtoje iki šiol lietuvių menotyroje mažai tyrinėtai temai, plačiau analizuojami būdingiausi vėlyvojo baroko ir rokoko sienų tapybos polichromijos pavyzdžiai statinių eksterjeruose ir interjeruose, aprašomas jų išdėstymas architektūrinėje erdvėje ir ikonografijos raiška.  Išsamiau aptarta Vilniaus dominikonų Šv. Dvasios vienuolyno pirmo aukšto dekoro ikonografija.Prekinis ženklas: Vilniaus dailės akademijos leidykla

  • Knygų naujienos

    Meno istorija

    E. H. Gombricho „Meno istorija“, pirmą kartą originalo kalba išleista dar 1950 metais, sulaukusi 16 leidimų ir daugelio vertimų į kitas kalbas, iki šiol tebėra neprilygstamas vadovas norintiems pažinti dailės ir architektūros pasaulį.Šiame meno istorijos veikale profesorius Gombrichas išsamiai apžvelgia svarbiausius architektūros ir dailės reiškinius per visą kultūros istoriją – nuo akmens amžiaus urvų piešinių iki šiuolaikinio eksperimentinio meno. Ilgametį knygos populiarumą nulėmė gausios autoriaus žinios, subtilus estetikos jausmas, sugebėjimas atskleisti meno kūrinio žavesį, parodyti stilių įvairovę, jų sąsajas ir savitumą. Kiekviename kūrinyje autorius geba įžvelgti praeities žymes ir ateities užuomazgas, todėl tiesia gyvą grandinę, siejančią mūsų dienų meną su piramidžių laikų kūryba.Paprastai ir aiškiai atskleidžiamas pasaulinio meno lobynas padės suvokti…

  • Knygų naujienos

    Il barocco in Lituania. Guida

    Išsamus ir gausiai iliustruotas baroko gidas italų kalba, nušviečiantis pagrindinius baroko istorijos Lietuvoje faktus ir pristatantis iškiliausius šio stiliaus kūrinius. Lietuvai barokas yra viena didžiausių epochų, palikusių labai gilius pėdsakus šalies kultūriniame mentalitete. „Il barocco in Lituania“ pristato ir svarbius XVII–XVIII a. sakralinės architektūros paminklus, kurių nemažai sukūrė garsūs italų architektai, skulptoriai, ir unikalų Lietuvos „medinį baroką“, kurio puikūs pavyzdžiai išlikę Šiaurės Vakarų Lietuvoje. Telieka susidaryti pageidaujamą maršrutą ir geriau pažinti ne tik Lietuvos baroką, bet ir pačią Lietuvą.Prekinis ženklas: Baltos Lankos

  • Knygų naujienos

    Lietuvos skulptūra iki XVII a. vidurio

    Ar Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė buvo tamsus ir atsilikęs kraštas? Ar tikrai Europos mados vėlavo šimtmetį ir du? Po 1650 metų šalį nusiaubė okupacijos ir maža kas liko iš seniausių laikų, tad sunku drąsiai atsakyti „taip“ arba „ne“. Po kruopelę renkami faktai rodo, kad ir XVI a. – XVII a. pirmoje pusėje Lietuvos šventovėse bei rūmuose buvo vertingo profesionalaus meno. Marijos Matušakaitės knygoje pirmąsyk vienoje vietoje rasime visas gotikines ar renesansines skulptūras, maža to, kai kurios iš jų – šiandienės meno istorijos naujiena. Knygos aprėpiama erdvė netikėta – Baltarusija, Ukraina, Palenkė pasirodo kaip Lietuvos praeities liudytojos. Didžiosios Kunigaikštystės geografija, istorinių pertvarų nustumta užmarštin, šiame veikale vėl sugrįžta visa apimtimi.Prekinis ženklas: Aidai