Figaro vedybos“ – tai gyva, sąmojinga ir taikli situacijų komedija. „Įdomi fabula, išradingai supintos meilės intrigos, netikėtos situacijos, šmaikščios replikos, kaip iš gausybės rago byrantys sąmojai ir aforizmai – visa tai lėmė, kad komedija ligi šios dienos sėkmingai keliaujapo viso pasaulio scenas.Prekinis ženklas: Metodika
Laimės atošvaita
Vydūno dramoje kalbama apie jaunimą, meilės slėpinį ir čia tykančius pavojus. Nuskamba įspėjimai nesusipainioti jausmų ir aistrų verpetuose. Šis kūrinys parašytas atsiliepiant į jaunuolių savižudybes „dėl nelaimingos meilės“. Drama išleista originaliu Vydūno raidynu, tačiau rašybos skirtumai nesudaro jokių didesnių sunkumų perskaityti netgi pirmąjį knygos puslapį, o gilinantis į Vydūno tekstus, turbūt pasitvirtins daugelio jį skaitančių įžvalga, kad ši paties mąstytojo sukurta rašyba tik palengvina jo išsakomų minčių suvokimą.Prekinis ženklas: Jūsų Flintas
Diktatorius. Eduardo Dargio nusikaltimas
Dvi neskelbtos lietuvių literatūros klasiko dramos. Knyga leista Juozo Grušo 100-osioms gimimo metinėms.Prekinis ženklas: Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla
Vergai ir Dykiai
Dramoje vaizduojama Lietuva prieš pirmąjį pasaulinį karą iki jos išvadavimo – Nepriklausomybės paskelbimo. Tačiau ne istoriniai faktai dramoje yra svarbiausieji.Tragedija prasideda ir baigiasi Senutės – tautos dvasią-sielą simbolizuojančio personažo – žodžiais. Ji pasirodo lemtingais tautai ir jos laisvei momentais, laimina pasišventusių Tėvynei herojų būtį, bet nepasmerkia jos piktadarių.Drama išleista originaliu Vydūno raidynu, tačiau rašybos skirtumai nesudaro jokių didesnių sunkumų perskaityti netgi pirmąjį knygos puslapį, o gilinantis į Vydūno tekstus, turbūt pasitvirtins daugelio jį skaitančių įžvalga, kad ši paties mąstytojo sukurta rašyba tik palengvina jo išsakomų minčių suvokimą.Prekinis ženklas: Jūsų Flintas
Nežaiskite su mėnuliu!
Knygoje pirmą kartą spausdinami penki Jurgos Ivanauskaitės dramos kūriniai, tarp jų – 1987 metais Nacionaliniame dramos teatre pastatyta pjesė „Nežaiskite su mėnuliu!“ (režisierius – Gytis Padegimas, spektaklio dailininkė – pjesės autorė). Šie kūriniai skaitytoją įtraukia į tokią pat magišką tikrovę kaip Jurgos proza ir poezija. Mėnulio šviesa, užliejanti scenos veikėjų sąmonę, nukelia į siurrealistinį pasaulį, kuriame atvaizdas ima gyventi savo gyvenimą ir galbūt net užima žmogaus, nuo kurio atsiskyrė, vietą… Belaikėje erdvėje, nežinia kur anapus pasaulio atsidūrę personažai pasijunta nublokšti į egzistencinį vakuumą, kuriame kiekvienas išgyvena asmeninį pragarą… Kambarių karuselėje pjesės veikėja nejučia tampa svetimų gyvenimų dramos stebėtoja… Keturias pasaulio šalis galinti simbolizuoti scena sulieja keturių skirtingų, vienas kito nepažįstančių…
Meilė, džiazas ir velnias. Barbora Radvilaitė
Juozo Grušo tragikomedija „Meilė, džiazas ir velnias“ (1967) – labai aktualus kūrinys. Jo netikėtos džiazinės improvizacijos kuria daugiasluoksnę maišto muziką. Išryškinamas skirtingų kartų konfliktas, vertybių kontrastai. Pagrindiniai veikėjai – Andrius, Julius ir Lukas, panašaus likimo jaunuoliai, savojo gyvenimo kelio ir perspektyvų nerandantys bastūnai. Kūrinyje vaizduojama visa gyvenamosios epochos dvasia – alkoholiu ir cigaretėmis nuodijamų selindžeriškų svajonių era. Į meilės ir mirties šokį džiazo ritmu įtraukiama ir septyniolikmetė Beatričė. Ši tampa gyvu trapaus moteriškojo prado ir prigimtinio žmogaus gėrio liudijimu.Trijų dalių drama „Barbora Radvilaitė“ – didysis istorinis kūrinys apie pasiaukojimą, valdžią, slapta įsiplieskusią meilę. Ji nušviečia Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės istoriją, leidžia pajusti ją gyvą ir žmogišką. Dramoje autorius nesiekia restauruoti senųjų…
Kaligula. Teisieji
Prancūzų rašytojo Albert’o Camus (Albero Kamiu, 1913–1960) „embleminės“ dramos Kaligula ir Teisieji – ryški jo kūrybos visumos, tarsi architektūrinio statinio, dalis. Perfrazuojant žinomą autoriaus posakį apie filosofijos ir romano sąsają, galima tarti: jeigu nori būti filosofas, rašyk dramas. Abiejų kūrinių siužetai istoriniai, tačiau būtų netikslu jas laikyti tradicinėmis istorinėmis dramomis. Rašytojui labiausiai rūpėjo sutelkta forma išreikšti jo filosofijai ir meninei sąmonei būdingas neigimo ir teigimo, absurdo ir maišto, vilties ir tikėjimo idėjas. Dramos Kaligula ir Teisieji, kaip ir visa Camus kūryba, persmelktos egzistencinių problemų – klausimų ir atsakymų ar bandymų atsakyti, jas galima vadinti metafizinėmis tragedijomis, savo ištakomis susijusiomis su Antikos laikais. Įvairiose pasaulio scenos daugybę kartų inscenizuotuose kūriniuos nagrinėjama skaudi XX…
Trys vienaveiksmės pjesės: Riversaido kelias, Senasis Seibrukas, Centtrinio parko vakarų gatvė
„Gyvuoju kino klasiku“ visuotinai pripažįstamas amerikiečių kino aktorius, režisierius, džiazo muzikantas, komikas Woody Allenas (g. 1935) per metus sukuria kelis filmus ir sugroja klarnetu keliuose džiazo festivaliuose, tačiau tikroji jo aistra yra rašymas. „Jeigu staiga nebegalėčiau kurti kino, – teigia jis, – nusiminčiau ne taip jau ir baisiai. O štai be rašomojo stalo neištverčiau nė savaitės“. Penki smulkiosios prozos ir devyni pjesių rinkiniai – štai šios W. Alleno aistros rezultatas.„Trys vienaveiksmės pjesės“ (Three One-Act Plays, 2003) – tai iki ašarų juokingos meilės tragedijos, gausiai prisodrintos kurioziškų situacijų ir intelektualaus juodojo humoro. Autorius, linksmai brėždamas klasikinius meilės trikampius, rombus ir daugiakampius, įsuka beprotišką sekso, išdavysčių ir nepatenkintų geidulių karuselę.Vienas vyras trokšta…
Antoškos kartoškos * Goodbye, My Love * Картошки Антошки
Pjesė „Antoškos kartoškos“ 2006 m. Šiuolaikinės lietuviškos dramaturgijos panoramoje žiūrovų pripažinta reikalingiausia ir iškart įtraukta į Kauno valstybinio dramos teatro repertuarą. Gvildendamas naujosios lietuvių emigracijos temą, Marius Macevičius ne tik įtaigiai šaržuoja šiandienos realijas, bet ir jautriai užčiuopia universaliąsias gyvenimo dilemas. 2008 m. kūrinys pastatytas ir Londono „Southwark Playhouse“ teatre. Pjesė išleidžiama trimis kalbomis: lietuvių, anglų (vert. Jayde Will) ir rusų (vert. Marius Macevičius). The play “Goodbye, My Love” was recognized by the audience at the Panorama of Contemporary Lithuanian Drama in 2006 as one of the most relevant, and was included in the Kaunas State Drama Theater’s repertoire immediately. In exploring the contemporary theme of Lithuanian emigration, Marius Macevičius…
Mistras
Viskas prasidėjo 1840-ųjų gruodį, kai pačiame Paryžiaus centre, Napoleono Bonaparto perlaidojimo iškilmėse pasirodė tas keistas vyras iš Lietuvos, pasivadinęs Mistru. Paryžius pasidalijo į dvi stovyklas ir dvi nuomones: tikinčių, kad šis pranašas atves žmoniją į Dangų ir bijančių, kad tas padaras nusitemps ją į pragarą. Marius IvaškevičiusIki šiol vengdavau nuorodos: „paremta tikrais įvykiais“. Man ji atrodydavo nebūtina. Bet šis pasakojimas toks neįtikėtinas, kad tenka įspėti skaitytoją: taip buvo. Kai kurių detalių ir įvykių netgi teko atsisakyti, jie buvo per daug fantastiški. Kartais taip atsitinka – realybė pranoksta fantaziją. Tuomet autorių nuorodos bejėgės ką nors pakeisti. Prekinis ženklas: Tyto alba