Trečioji aforizmų, refleksijų ir trumpų istorijų trilogijos knyga, kuria baigiama smulkiosios minties formos ir politinės patirties ciklo išsklaida. Pirmoji šios mažosios trilogijos knyga Mažasis patirties žemėlapis buvo pagrįsta nuostaba ir paradoksu, antroji knyga Paralelinės tikrovės – egzistencinėmi įtampomis, intymia intonacija ir iš esmės atvirais, tačiau sunkiai atsakomais klausimais, kurie dramatiškai sumažino žodžių kiekį visame kalbėjime. Trečioji šios trilogijos dalis Paprastos tiesos – tai lengvumo ir humoro knyga. Ateina laikas dramatizmuivirsti ironija ir nepiktu juoku. Juk ir autorius kartais nusipelno lengvumo ir gaivinančios atvangos, o sykiu ir to, kad jo knygos viską paaiškintų – be interviu ir nūdienos išpažinčių sociologijos ir literatūros. Šioje knygoje glūdi praeities korektūros ir ateities nuojautos –…
Kalno saugotojas
Rašytojo Danieliaus Mušinsko novelių rinktinė „Kalno saugotojas” sudaryta iš brandžiausių anksčiau išleistų kūrinių – rinkiniai: „Kol išaušta rytas” (1979), „Mėlynų dilgėlynų naktis” (1982), „Šviesa virš Tausalo” (1987), „Gyvenimas kaip alibi” (1991), taip pat nemažo pluošto naujų kūrinių. Visose novelėse gilinamasi į žmogaus dvasinį būvį, kuris niekada nebuvo ramus ir stabilus. Novelėse atskleidžiama tikrovė turi daug dramatiškų elementų, vaizduojamas amžininkas nėra titanas, kuris lengvai viską pakeltų – kankinamas gąsdinančių sapnų ar nemigos, jis dažnai svarsto pagrindinį būties klausimą: būti ar nebūti šiame pasaulyje. Kondensuota menine kalba novelės apnuogina dabarties žmogaus sielą ir tarsi kiekvieno paklausia: kokie mes esame, ar tokie iš tikrųjų turime būti, kur mes einame? Prekinis ženklas: Homo liber
Bulvės metafizika: iš filosofo dienoraščių
Šioje rinktinėje skaitytojas atras daugelį šliogeriškojo mąstymo atramos taškų, padėsiančių tiksliau suprasti tai, kas dėstoma didžiuosiuose filosofo veikaluose. Pagaliau tai knyga, kuri galbūt taps visko, ką Arvydas Šliogeris iki šiol parašė, prolegomenais. Bulvės metafizika – tai „gyvo“, nors bežadžio ir bežodžio, daikto metafizika, kitaip tariant, minimalistinė metafizika. Metafora yra labai vykusi: juk bulvė yra gyva (vegetuojanti) būtybė, nors kasdienė vartotojiška sąmonė ją paprastai laiko negyvu daiktu. Šitaip bulvė tampa labai lietuvišku nežmogiškojo daikto, galinčio byloti mums gyvai, tačiau nekalbiškai, etalonu.“Naglis KardelisPrekinis ženklas: Apostrofa
Šuns mazgas
Pasakojimai apie šunis, visai tikroviški ir savaime reikšmingi, filosofuojančio rašytojo knygoje apauga poros pastarųjų dešimtmečių socialinėmis aistromis bei autobiografiškomis kultūros žmogaus patirtimis. Visuomeninių nuostatų ir kartų sandūros, nesusikalbėjimo bėda, apibrėžtumas ir tariamybė, mąstymo, intuicijos ir kūrybos slėpiniai bei didžiųjų filosofų ištarmės knygoje mįslingai pinasi su „šuniškomis istorijomis“.Prekinis ženklas: Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla
Aukščiau gegnes, dailidės. Susipažinkite: Simoras
Jerome’as Davidas Salingeris (1919–2010) – vienas didžiausių amerikiečių klasikų, kurio credo – rašyti tik apie labai jaunus žmones. Su jo legendiniu romanu Rugiuose prie bedugnės spėjo užaugti jau kelios kartos – jos dievino Salingerio sąmonės srautu grįstus pasakojimus ir vidinius monologus. Būdamas 44-erių jis publikavo priešpaskutinę savo knygą – kiek anksčiau parašytas dvi apysakas – Aukščiau gegnes, dailidės ir Susipažinkite: Simoras. Ši knyga tapo 1963-iųjų bestseleriu JAV. Salingeris tęsia Glasų šeimos istoriją ir šįkart pasakojama apie Simorą – pasakotojo Badžio Glaso brolį, poetą ir literatūros dėstytoją. Pirmoje, kone įtempto veiksmo, apysakoje Badis Glasas išsiprašo iš armijos ir vyksta į Simoro vestuves, jose susirinkę visi, išskyrus patį Simorą. Badis geriau pažinti savo…
Malonės akrobatika
Trečioji kunigo Juliaus Sasnausko OFM knyga, kurią sudaro daugiausia 2003–2005 m. parašyti tekstai. Jų žanras – tarp homiletikos ir aktualiosios publicistikos – tik iš pažiūros atrodo naujovė; Juliaus Sasnausko kūrybą galima lyginti su garsiųjų LDK dvasininkų rašytiniu palikimu. Nors apie „kryžiaus ir karūnos“ sąjungą dabarties kontekste autorius kalba ironiškai, iš ankstesnių šimtmečių ateinanti Dievo ir tėvynės sąsaja mūsų krašte vis dar regisi tokia pat natūrali, kaip ir ganytojo vidinė paskata telkti bendruomenę apie pamatines vertybes. Julius Sasnauskas plėtoja dvasinės raštijos tradiciją, praturtindamas ją savita literatūrine raiška – netikėtomis antitezėmis, paradoksais, kartais net grotesku; bet labiausiai – lyrinėmis impresijomis ir „žanrinėmis“ scenomis, išduodančiomis jo vilnietiškąją tapatybę, laikyseną ir kalbėseną.„(…) Šiluma, kokia…
Visi Dievo vaikai šoka
Tai tikrai įvyko. Pačioje visiškai nurimusios širdies gilumoje. Gyvenimas, mirtis ir miegas. 1995-ųjų žiema. Tik akimirka – ir viskas pavirto griuvėsių krūva. Sukrėstas pasaulis suvirpa: Kušire, į kurį mažą dėžutę gabena vyras, jūros pakrantėje degant iš jūros išplukdytų rąstų laužui, Tokijuje, kur požemiuose Varlius susikauna su Slieku. Kas nutinka šešiems visiškai vienas su kitu nesusijusiems veikėjams po Didžiojo Hanšino, arba Kobės, žemės drebėjimo ir tų pačių metų kovą Tokijo metro įvykusios nervus paralyžiuojančių dujų atakos? Apsakymų veikėjai negyvena Kobėje ir nė vienas iš jų neapsilanko stichijos suniokotame mieste. Žemės drebėjimas išgyvenamas ne tiesiogiai, o per košmarus, patiriamas haliucinacijas, reakciją į žinias. Kai perskaitysi šiuos apsakymus, tavyje irgi kažkas pasikeis… Visi…
Už brūkšnio
„Už brūkšnio“ – trečioji profesorės Viktorijos Daujotytės refleksijų trilogijos knyga. Kokios sąmonės erdvės mums atsiveria perskaičius gerą kūrinį, kuris „lyg užbraukia brūkšnį“? Autorė šias tris knygas įvardija kaip „fragmentų knygas“. Užuomina, sakinys, aliuzija, citata tampa klijais, sutvirtinančiais praeities ir dabarties pagrindą, ant kurio auga ir ateities statinys. „Fragmentas – sakiniai, suimti į saują“, mažmožiai, prabylantys apie likimus, asmenybes, ištirpstančias kultūroje, istorijoje. Autorė per asmenišką potyrį, pojūtį nesmerkdama, neteisdama bando įžvelgti, kas gi už to brūkšnio, metaforos blyksnio, paradokso grožio, kas yra ta literatūra ir gyvenimas, asmenybės ir vietos, darančios įtaką mūsų mąstymui, buvimui, kas yra tikra, o kas tik simuliacija.Prekinis ženklas: Tyto alba
Išsiduosi. Balsu
Vanda Juknaitė, įsitvirtinusi tarp stipriausių prozos meistrų, nuolat reflektuoja gyvenimą ir kultūrą savo eseistikoje, parašytoje jautria moters ranka. Pirmas šios knygos kūrinys nauja kalba prabyla apie stokojančius ir visuomenės atstumtuosius, stabdydamas suvokimo inerciją ir versdamas mąstyti. Greta šio ir kitų eseistikos spausdinami pokalbiai, kuriuose įdėmiai žvelgiama į dabartines permainas. Įsitikinimo galia, dvasios vertybių tvirtinimas – šviesūs šios knygos ypatumai. Esminis klausimas, kurį laisvė užduoda žmogui, yra vienas: ar gali semtis jėgų pats iš savęs? Taigi ar pažįsti savo paties jėgą? Ar buvai kada gyvenimo suvestas į akistatą su pačiu savimi mirtinoje ligoje, tremtyje, kalėjime – vietoje, kuri atmeta, užbraukia įprastus elgesio įgūdžius, kultūros prietarus, parengtus atsakymus, išankstinį žinojimą. Likus be nieko,…
39 salto mortale
„39 salto mortale“ – pirmoji Aistės Kisarauskaitės (g. 1967) trumposios prozos – novelečių – knyga.Aistė Kisarauskaitė gimė ir augo Vilniuje žinomų dailininkų šeimoje. Baigė M. K. Čiurlionio meno mokyklą, vėliau – tapybą Vilniaus dailės akademijoje, dirba kultūros redaktore žurnale „Foto“, yra paskelbusi per 100 straipsnių ir interviu įvairiuose žurnaluose, dienraščiuose ir interneto portaluose. Nuo 1990 m. kuria performansus ir instaliacijas, rengia juvelyrikos, fotografijos parodas ir kitus šiuolaikinio meno projektus. Nuo 2003-iųjų publikuoja trumpąją prozą, straipsnių bei esė savaitraščiuose „Šiaurės Atėnuose“ ir „Literatūra ir menas“. „Originalus autorės-stebėtojos rakursas atsiranda iš neįprastų pozicijų – matyti ir akcentuoti ne „savaime suprantamybę“, o poetiškas detales, absurdo žaismę įprastose rutinos schemose, netikėtus dialogų kampus. Autorė…