Šis leidinys – tai mokomasis numeruotų rašybos ir skyrybos taisyklių, gramatinių formų ir sintaksinių konstrukcijų vartojimo bei kirčiavimo pagrindų rinkinys, skiriamas darbui vidurinėje mokykloje. Rinkinį sudaro trys skyriai ir priedai. Kiekvieno skyriaus pradžioje yra taisyklių numerių rodyklė.Prekinis ženklas: Gimtinė
Šaltinis. Lietuvių kalba IV klasei. 3-oji knyga (specialių poreikių mokiniams)
Lietuvių kalbos vadovėlio IV klasei trečioji knyga. Vadovėlį sudaro keturios knygos. Pritaikė Sofija Četyrkovskienė, Loreta Martišiūtė. Dailininkė Eglė Valiūtė. Prekinis ženklas: Šviesa
Žaidžiu žodžiu. Lietuvių kalba V klasei. 1-oji knyga
Vadovėlio „Žaidžiu žodžiu“ autorės siūlo penktokams mokytis lietuvių kalbos nepamirštant žaidimo. Žaisti nuteiks skaičiuotės, kuriomis pavadinti vadovėlio skyreliai. Taip vaikai geriau pažins tautosaką, išmoks kalbėti ir rašyti gyvai, nenuobodžiai.Lietuvių kalbos vadovėlio „Žaidžiu žodžiu“ turinį sudaro kalbos ugdymo ir kalbos pažinimo temos. Kalbos ugdymas suvokiamas kaip procesas, apimantis rašytinį ir sakytinį kalbos vartojimo būdus, o kalbos pažinimas suprantamas kaip kalbos sistemos elementų, jų ryšių bei funkcijų suvokimas ir nagrinėjimas. Kalbos vartojimas ir pažinimas glaudžiai siejami siekiant sudaryti prielaidas sąmoningai suvoktam raštingumui ir kalbos taisyklingumui ugdyti(s). Vadovėlį sudaro įvadas ir penki kalbos pažinimo skyriai. Kalbos vartojimo dalykai integruojami į kalbos pažinimo skyrius su pavadinimu Sakau, rašau, klausau. Atvarto dalių pavadinimai — vaikų tautosakos…
Samprotavimas kaip žodžio laisvė. Patarimai ir užduotys IX-XII klasių mokiniams
Nors daugumai mokinių atrodytų, kad samprotaujamasis rašinys yra laisvesnė forma nei literatūrinis rašinys, visgi samprotavimui būtini ne ką menkesni gebėjimai nei literatūriniam rašiniui.Kuo pagrįsti asmeninę poziciją, kaip dėstyti mintis, kad skaitytojas galėtų matyti samprotavimo eigą. Kokią informaciją suteikti, o gal nutylėti, palikti potekstėje. Svarstymo laisvė, komentavimo įžvalga, vertinimas, interpretacija, kontekstų ir tekstų analizė, lyginimas, leidžiantis sustiprinti savo mintis ir poziciją. Kaip įtikinti skaitytoją?Saviraiškos laisvei būtinas ir rašymo laisvumas, taigi gebėjimas ne tik laisvai mąstyti, bet ir laisvai vartoti kalbą – mokėti ja mąstyti, kalbėti ir rašyti be klaidų ir rišliai. Vadinasi, tai ir lingvistinio, ir kultūrinio raštingumo dermė.Samprotaujamasis rašinys – iššūkis mokiniui: tai jo asmenybės, žinių, raštingumo atspindys.Žodžio laisvė yra…
Žaidžiu žodžiu. Kalbos kultūra V-VI klasei
Kalbos kultūra V-VI klasei papildo ir praplečia tai, kas dėstoma dabartiniuose V ir VI klasių vadovėliuose. Tai dar viena Vidos Marcišauskaitės, Danguolės Mikulėnienės lietuvių kalbos vadovėlio „Žaidžiu žodžiu“ V klasei (ir jo tęsinio VI klasei) komplekto dalis. Leidinyje laikomasi tos pačios vadovėlio temų išdėstymo sekos, kad, išėjus atitinkamą skyrių, lengviau būtų surasti ir skirti užduotis. Pateikiama ir teorinės medžiagos, ir daug įvairių praktinių užduočių. Knygai pasirinkta linksmų pasakojimų – anekdotų, vaikų ginčų forma. Serijos dailininkas Agnius Tarabilda. Prekinis ženklas: Šviesa
Šaltinėlis. Lietuvių kalba II klasei. 2-oji knyga 1 dalis (specialių poreikių mokiniams)
Lietuvių kalbos vadovėlio II klasei antroji knyga (I dalis). Šį vadovėlį sudaro keturios knygos. Pritaikė Loreta Barzdonytė-Morkevičienė. Dailininkė Marija Marcelionytė. Prekinis ženklas: Šviesa
Šaltinis. Lietuvių kalba IV klasei. 1-oji knyga (specialių poreikių mokiniams)
Lietuvių kalbos vadovėlio IV klasei pirmoji knyga. Vadovėlį sudaro keturios knygos.Pritaikė Sofija Četyrkovskienė, Loreta Martišiūtė.Dailininkė Eglė Valiūtė.Prekinis ženklas: Šviesa
Lietuvių kalba. Vadovėlis IX–X klasei. I knyga. Skaitau
Naujas lietuvių kalbos vadovėlio 9–10 klasėms keturių knygų (SKAITAU, RAŠAU, KALBU, PRIEDAI) komplektas sąlygiškai suskirstytas į tris temines dalis: SKAITAU, RAŠAU, KALBU. Atskirą, ketvirtą, dalį sudaro PRIEDAI – kiekvienos pamokos parankinė knyga, kurioje pateikiamos rašybos, skyrybos, kirčiavimo taisyklės, gramatikos, leksikos normos, teksto redagavimo, morfologijos, sintaksės ir kt. lentelės, schemos.Visos trys dalys pradedamos kartojimu ir baigiamos apibendrinimu, todėl mokytojas gali pradėti dirbti nuo tos dalies, kuri jam priimtinesnė. Visą komplektą sudaro šie leidiniai:1. Lietuvių kalbos vadovėlis 9–10 klasėms (4 knygos).2. Mokinio sąsiuvinis 9–10 klasėms (3 knygos).3. Mokytojo knyga 9–10 klasėms (planuojama išleisti 2011 m. gruodžio mėn.). Vadovėlyje pateikiama teorinė medžiaga, tekstai (tai ir iliustracinė medžiaga teorinėms sąvokoms bei medžiagai paaiškinti, ir medžiaga užduotims…
Prie versmės. Mokomės lietuvių kalbos. Vadovėlis 9 klasei. 1 dalis
„Prie versmės“ – lietuvių kalbos mokomųjų priemonių komplektas kitakalbių mokyklų 9 klasės mokiniams.Komplektą sudaro:vadovėlis (I–II dalys),pratybų sąsiuvinis (I–II dalys)Prekinis ženklas: Gimtasis žodis
Lietuvių kalba VII klasei. 1-oji knyga
Lietuvių kalbos vadovėlisVII klasei parengtas atsižvelgiant į 2007 m. gegužės 23 d. paskelbtą Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų projektą. Nuo anksčiau išleistų vadovėlių naujasis savo struktūra skiriasi gerokai: kiekvienos temos teoriniai dalykai formuluojami labai glaustai, duodamas mažiausias skaičius pratimų, orientuotų į konkrečios temos išsilavinimo standartų nuostatas, o tema apibendrinama pateikiant lenteles ir schemas, kurias mokiniai skatinami analizuoti, daryti išvadas, sugalvoti pavyzdžių pagal analogijas ir pan.Vadovėlio branduoliu laikomas morfologijos skyrius (aiškinantis kalbos dalis drauge aptariami ir jų junglumo ypatumai — sintaksės vartosenos bruožai). Nauja tai, kad septintoje klasėje siūloma nagrinėti visas kalbos dalis (skaitvardį, įvardį, prieveiksmį, dalelytę, taip pat neasmenuojamąsias veiksmažodžio formas — dalyvį, pusdalyvį, padalyvį).Nauja yra ir tai, kad VII klasėje…